Intrebari frecvente

1. In ce consta colaborarea cu ENERGAZ si care sunt pasii?
Dupa inregistrarea pe site si obtinerea codului dvs, puteti accesa biroul dvs online unde veti gasi toate documentele de care ati putea avea nevoie, de la contractul de colaborare pana la prezentarea proeictului in format video si pliantul recomandat pentru clienti. Mai departe aveti de ales in a colabora cu noi ca: 
1. Agent - inscrierea este GRATUITA dar veti castiga DOAR de pe urma contractelor incheiate de dvs! Aceasta optiune se activeaza direct de catre dvs apasand butonul Activare ca Agent din contul dvs online. 
2. Partener - este nevoie de o investitie de 95 lei+TVA pentru cumpararea unui cont online complet cu optiunea de a putea CASTIGA DE PE URMA ECHIPEI din fiecare contract care se incheiei de catre dvs sau echipa. Activarea se face AUTOMAT in 24 de ore dupa plata la banca a sumei de 95 lei+TVA (cu data de 1 noiembrie va fi 95 lei plus TVA adica 120 lei) 
Atat este nevoie pentru a incepe colaborarea cu noi : simplu si rapid! 

2.CARE ESTE REDUCEREA PENTRU CLIENT ? 
In aceasta activitate avem parte de doua tipuri de clienti: 

1. Non-casnici (companii, institutii de stat) pentru care reducerea incepe de la 1 LEU pe Mwh si ajunge pana la 84 LEI pe Mwh IN FUNCTIE DE PRETUL PE CARE CLIENTUL DEJA IL ARE si de alti factori cum ar fi consumul anual, modalitatea de plata, bonitatea clientului, coeficientul de solvabilitatea, pretul pe piata in acea luna plus alti indici care tin de competenta furnizorului. 
Este important de retinut ca indiferent care este reducerea, vorbim de o REDUCERE A PRETULUI ceea ce inseamna mai multi bani pentru client castigati DOAR PRINTR-O SIMPLA SEMNATURA. 

2. Casnici (persoane fizice) pentru care reducerea este in functie de pretul pe care clientii il platesc deja pe fiecare zona din tara. Reducerea incepe de la 11% si poate ajunge pana la 35% tinand cont de toate taxele si costurile ascunse platite de catre dvs in fiecare luna! Pentru a vedea exact reducerea pentru dvs, va rugam sa accesati sectiunea VIDEO din contul dvs online. 

3. CARE ESTE COMISIONUL MEU DACA ADUC CLIENTI? 
Aceasta activitate functioneaza in sistem MLM, adica sunteti platit pentru munca pe care dvs o prestati si de asemenea pe care o presteaza echipa dvs. Astfel, puteti creste propria echipa formata atat din clienti cat si din colaboratori avand un venit pasiv lunar din consumul de energie si gaz al clientilor dvs. 
Pentru a vedea exact cum se calculeaza comisionul, va rog accesati sectiunea VIDEO din contul dvs pentru a vedea exact comisionul atat pentru clientii non casnici cat si pentru cei casnici. 

4. De ce este reducerea (pe oferta) asa mica? 
Reducerea primita depinde in functie de consumul realizat si pretul actual al energiei. 
Pentru fiecare client care cere o oferta din partea Energaz , se trimite mai departe spre anumiti furnizori care si-au exprimat interesul pe acea categorie de clienti, cereri de oferta astfel incat sa o gasim pe cea mai potrivita acelui client. In functie de caracteristicile fiecarui client, cum ar fi domeniul de activitate, consumul anual, bonitatea clientului si alti factori, se ofera un pret nou care poate fi mai bun decat cel pe care deja il are clientul, tinand cont si de conditiile de piata viitoare care presupun o marirea a pretului pentru energie in anii ce urmeaza. Tinand cont de aceste aspecte, noul pret poate oferii o reducere mai mica sau mai mare, insa este un pret corect si care nu se va modifica pe perioada contractului ca in cazul celor ce, poate arunca preturi mici sa prinda clienti pe care nu si-i vor putea mentine pe viitor. 

5. Cum ma inregistrez pe site? 
Primul pas pe care trebuie sa il faci este sa te inregistrezi pe site la pagina www.reformaenergiei.ro/inregistrare prin completarea formularului de inscriere 
- orice persoana in varsta de peste 18 ani poate participa la activitate; 
- inscrierea poate implica plata unei taxe si completarea unui contract, in functie de activitatea aleasa din cadrul proiectului; 

6. Ce se intampla cu datele mele personale? 
S.C. EVOLUTION INCORPORATED GROUP S.R.L. („ENERGAZ”) este inregistrata in Registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal sub numarul 32837. Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, ENERGAZ are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra. Scopul colectarii datelor este: informarea utilizatorilor / clientilor (Cumparatorilor) privind situatia contului lor de pe REFORMAENERGIEI.ro, informarea utilizatorilor/clientilor privind evolutia si starea comenzilor, evaluarea produselor si serviciilor oferite, activitati comerciale, de promovare a produselor si serviciilor, de marketing, de publicitate, de media, administrative, de dezvoltare, de cercetare de piata, de statistica, de urmarire si monitorizare a vanzarilor si comportamentul consumatorului. 

7. Ce inseamna MLM? 
MLM inseamna transferarea unor produse sau servicii de la producator sau furnizor catre consumatori, prin intermediul unor distribuitori care sunt recompensati dupa volumul activitatii personale si a structurii sale pe mai m ulte nivele. Network Marketing sau MLM (Multi-Level Marketing) este de fapt un marketing pe mai multe nivele sau in retea. Multi-Level se refera la sistemul recompensare a persoanelor care determina miscarea produsului sau serviciului, asadar reprezinta un comision, un bonus acordat pentru munca efectuata. 

8. Ce trec la cod superior? 
Campul care necesita introducerea unui cod, trebuie completat numarul primit de la persoana care v-a trimis catre inregistrare, in acest caz codul fiind: 21184. Eventual dati click pe ACEST LINK.

9. Cum recuperez parola? 
Parola se recupereaza prin resetarea acesteia la pagina de home a site-ului www.reformaenergiei.ro apasand butonul “Resetare Parola” si completarea adresei de e-mail corespunzatoare contului unde vor fi trimise informatiile de resetare. 

10. De ce acte este nevoie pentru a definitiva contractul la noncasnici? 
In momentul in care consumatorul accepta oferta primita si clauzele contractuale se poate incheia contractul de furnizare fiind necesare urmatoarele documente: 
- Copie contract vanzare-cumparare, extras CF, contract de comodat, contract de inchiriere; 
- Copie CI a administratorului firmei sau persoanei care semneaza contractul 
- Cont IBAN 
- Numar telefon pentru contactare. 

11. Cum se calculeaza comisionul pentru contractele de noncasnici? 
Comisionul se calculeaza in functie de consumul realizat de catre clientul intermediat si nivelul ierarhic al agentului, ocupat in cadrul companiei. 

12. Daca oferta este respinsa pe motiv ca reducerea este mica, se poate reoferta? 
Da.
Reofertarea unui client este posbila doar in cazul acelor situatii cand stim pretul exact la care clientul este dispus sa incheie un contract de furnizare prin noi si avem certitudinea ca nu mai apar alte amanari in momentul obtinerii lui. De asemenea, acest pret trebuie sa fie unul pe care macar unul din furnizorii cu care colaboram sa si-l poata permite si respecta pe toata durata contractului. 

13. In cate zile pot sa ne trimita contractul semnat? 
In termen de 3 zile de la momentul acceptarii ofertei. 
Din cauza faptului ca piata de energie este una in plina miscare, pretul oferit nu poate fi sustinut decat pentru o perioada scurta de timp iar valabilitatea contractului de la momentul primii lui de catre colaboratorul Energaz este de 3 zile lucratoare. Pentru a prelungi aceasta perioada din motive temeinice este nevoie de o cerere in acest sens spre departamentul comercial Energaz comercial@reformaenergiei.ro 

14.Cine sunt furnizorii de energie electrică? 
În România sunt aproximativ 200 de furnizori de energie electrică. Sunt persoane juridice, deținătoare de licență de furnizare, care comercializează energia electrică clienților fără a desfășura și activități de transport și distribuție a energiei electrice. Furnizorii de energie electrică vând energia electrică pe care o achiziționează la bursa de energie electrică sau prin contractele bilaterale (licitații, negocieri, import-export) clienților de pe piața liberă și/sau reglementată. 

15.Cine sunt operatorii de distribuție energie electrică? 
În România sunt 8 operatori majori de distribuție a energiei electrice, în funcție de zonele țării (Banat, Dobrogea, Muntenia Sud, Muntenia Nord, Moldova, Oltenia, Transilvania Sud, Transilvania Nord). Operatorii de distribuție gestionează și răspund de operarea, întreținerea și dezvoltarea rețelei electrice de distribuție în zonele lor geografice, fiind aceeași pentru toți furnizorii existenți pe piață. 

16.Cine sunt producătorii de energie electrică? 
Ei produc energia electrică și o vând, la bursa de energie electrică OPCOM, furnizorilor prin contracte bilaterale negociate sau încheiate în urma desfășurării de licitații pe piețe centralizate. 

17.Este legal să schimb furnizorul? 
Începând cu 01.01.2014, ANRE elimină tarifele reglementate pentru energia electrică. Schimbarea furnizorului este o procedură legală, reglementată de către ANRE, prin care fiecare consumator are dreptul de a-și alege furnizorul dintre firmele licențiate în domeniul furnizării de energie electrică. 

18.Trebuie notificat furnizorul actual cu privire la schimbarea contractului de furnizare? 
Da. Furnizorul actual va fi instintat de catre noul furnizor cu privire la dorinta clientului de a schimba furnizorul, pe baza notificarii semnate de catre client, notificare atasata la contractual pe care clientul il semneaza dupa ce primeste oferta pe care o accepta. Deci, clientul nu trebuie sa instinteze vechiul furnizor. 

19.Care sunt costurile de schimbare a furnizorului? 
Schimbarea furnizorului nu implica nici un cost sau taxa, respectiv taxe de conectare sau contractare. Practic nu se schimba nimic din punct de vedere tehnic, decat in acte, beneficiind de preturi mai mici, mai putine taxe si alte avantaje. Tevile,firele, transportul energiei si al gazului, reparatiile raman la fel, realizate de catre aceleasi firme. Se modifica decat furnizorul care cumpara energie si livreaza catre acel client 

20.De ce aș schimba furnizorul actual? 
Pentru a beneficia de servicii de calitate și pentru a obtine prețul corect al energie consumate, raportat la piata actuala de energie. 

21.De ce curentul liberalizat este mai ieftin? 
Fiecare consumator de energie are posibilitatea de a-si schimba furnizorul aflat pe o piata concurentiala oferindu-i preturi semnificativ mai mici si servicii de calitate. 

22.Cine va citi contorul după schimbarea furnizorului? 
Indexul de consum al contorului de energie electrică va fi citit, in continuare ca si până acum, de Distribuitorul în raza căruia sunteți. 

23.Ce se intampla cu contractul de distribuție? 
Contractul de distributie se reinoieste automat in baza contractului semnat cu noul furnizor de energie. 

24.Care sunt condițiile de plată? 
Condițiile de facturare și plată vor fi negociate în parte cu fiecare furnizor de energie. 

25.Ce informatii sunt necesare pentru calcularea unei oferte de energie? 
Pentru calcularea unei oferte de energie ne sunt necesare urmatoarele documente: 
- chestionarul de consum 
- ultima factura 
- adresa punctului/punctelor de consum 

26.Se poate schimba calitatea și continuitatea alimentării cu energie electrică? 
Schimbarea nu implica modificari tehnice asupra retelei de distributie nefiind afectata alimentarea cu energie. Citirea contorului dumneavoastra va fi transmisa prin intermediul distribuitorului catre noul furnizor. 

27. Ce se intampla cu activitatea pentru consumatorii casnici incepand cu luna Martie? 
Activitatea pentru consumatorii casnici nu s-a oprit ci doar si-a modificat procedura deoarece consumul mic pe care il face un casnic nu permite trecerea unui numar mic de clienti spre furnizorul cu care colaboram, iar pentru aceasta este nevoie sa adunam un anumit numar de clienti pe baza contractelor de mandat in brokeraj prin care reprezentam clientul si garantam un pret mai mic pentru energia consumata plus reprezentarea lui in fata furnizorului in caz de probleme viitoare. 

28. Ce se intampla cu contractele de casnici facute pana in luna Martie? 
Contractele incheiate in lunile decembrie – februarie, pana la aceasta ora si care nu au fost pe baza mandatelor in brokeraj sunt puse in asteptare pana in momentul in care vom avea numarul necesar de clienti pentru ca noul furnizor sa le accepte in furnizare. De asemenea, recomandam sa incheiati si un mandat in brokeraj pentru acesti clienti pentru ca pe viitor in cazul in care gasim o oferta mai buna si acel client sa poate beneficia fara alte deranjamente viitoare. 

29. De unde stie un client de-al meu casnic, cand o sa fie mutat? Clientul mai trebuie sa faca ceva? 
In momentul in care este acceptat de noul furnizor va primii un sms pe numarul sau de telefon notat in contract, prin care va fi anuntat despre acest lucru si ca mutarea lui la noul furnizor a fost realizata. Sau va vedea acest lucru pe urmatoarea factura care ii va veni. 

30. Exista posibilitatea ca un client sa ramana fara curent din cauza trecerii la noul furnizor? 
Conform legii 123/2012 nimeni nu poate sa ii intrerupa furnizarea de energie electrica decat in unica posibilitate a neachitarii facturilor restante spre furnizor. In cazul unei treceri spre un alt furnizor, tot ceea ce se va schimba va fi un pret mai mic pentru energiei, lucru care apare pe noua factura de la noul funizor. Partea de distributie ramane aceeasi, inclunzand reparatiile, citirea contorului si alte aspecte ale distributiei. 

31. Ce facem din Martie inainte? 
In perioada urmatoare a anului 2015 avem posibilitatea sa incheiem contracte pentru NON casnici si mandate de brokeraj pentru casnici care se vor transforma in contracte de furnizare la atingerea numarului minim de clienti ceruti de furnizor. Piata de energie va fi tot mai prielnica acestei activitati iar pentru aceasta trebuie sa fim pregatiti in momentul in care dorinta clientilor va fi tot mai mare acest lucru marind si concurenta de piata 

32. Cum putem face mandate de brokeraj pentru casnici? 
Fiecare colaborator care doreste sa incheie contracte de mandat in brokeraj are nevoie de o instruire in acest sens spre a nu transmite informatii false in piata, stricand astfel imaginea furnizorului si a activitatii noastre. Pentru aceasta, este nevoie sa activeze statutul de partener Energaz si sa participe la cel mai apropiat seminar de instruire din zona sa. Pentru detalii in acest sens aveti la dispozitie coordonatorul din zona dvs.


Sursa